Forum Replies Created
-
AuthorPosts
-
Yes, they also recorded at Steve Albinis Electrical Studio. Bent played last December with Sugarfoot.
Geb have a new single out on the 13th of January. To access his spotify account as artist he need atleast 250 to follow him. Links under. If you like what he's doing press follow NOW!!
Quote:13 januar kommer Gebhardts neste singel "Monkey Sivert" ut.For å få tilgang til Spotify kontoen min som artist trenger jeg 250
følgere. Så jeg tar en liten mailing runde for å prøve å få til det.
Følg linken og følg Gebhardt om du har er par tastetrykk til overs
Didnt know that Tomas played in Forræderi. Saw them on Dødsdans just a few months ago, when they released their lp. Good band even if Im not that into grind, like their punkier stuff more. But can we hope for a much noiser MP now (Not that KK wasnt noisy, the human octopus )
According to discogs it Lacuna / sunrise on the cd
Quote:Jeg burde nok snakke med en psykolog», sukket han matt. Han fortsatte beretningen om lagerplassen han betaler i dyre dommer for. Fire ganger fire kvadratmeter i en betonghule under byen, stadig mer gjengrodd av vinyl, cd-bokser, musikkbøker og annet brukerutstyr for en musikkelsker på kjøret. Ivar-hyller skrudd sammen i en feberhet rus av dårlig og forvirret samvittighet rivende i kroppen. Pappesker og plastbokser. Pappa som «bare skal en tur på lageret», for å bli borte i timesvis. «Hvor mye koster en time hos psykolog, egentlig?»Jeg kjenner et titall slike samlere. Som bygger ut garasjer, ommøblerer kjellerstuer, leier dyre kvadratmeter bak anonyme fasader eller rett og slett lever midt oppi det. Folk i besittelse av mer fysisk format enn de noensinne vil rekke å lytte gjennom, langt mindre etablere et personlig forhold til. Grepet av en mani, en besettelse. Enda et nytt bokssett med Grateful Dead ned i handlekurven og inn i hyllen. Pakker i posten. Plastposer fra Big Dipper. Små biter av verden som samles ut fra følelser fremfor fornuft. Må ha det. Bare mitt. Det klinger som en idé til en Øystein Sunde-låt, om den ikke allerede er skrevet.
En selvskreven fortelling. Det er kanskje dårlig gjort å rette Motorpsycho for smed her, men få andre (norske) band har vært like ekstreme i sin omgang med ulike formater, spesielle utgaver og eksklusiviteter av typen «limitert-sjutommer-på-gjennomsiktig-vinyl-i-kun-to-hundre-eks.».
Bandets trofaste psychonauter har selvsagt hyllemetere med plast, papp og vinyl sirlig sortert under M, en samling som bare utvider seg i takt med trøndernes evige musikalske overflod. Et band som, fantastisk nok, aldri slutter å spille og produsere (på svært høyt nivå, får jeg skynde meg å legge til). Siden 2010 har også gruppens utgivelser fra 90-tallet blitt gjenutgitt i overdådig drakt. Sist ut er seks hele cd-er med albumet Angels and Daemons at Play, opprinnelig utgitt i 1997.
Etter snart 30 år som band er det ikke så rart at de kjenner et behov for å nedtegne sin definitive historie, og i kjent Motorpsycho-stil er det gjort ut til fingerspissene. B-sider, uutgitte låter, liveopptak og sideprosjekter er støvsuget frem og satt sammen på musikalsk vis. Samlingen kompes av et utfyllende hefte med detaljert informasjon på matt papir.
Cd nummer fem og seks er i sin helhet viet et konsertopptak fra Rockefeller, produsert av den avtroppede radiolegenden Harald Are Lund. Bandets velutviklede univers får dermed ytterligere solsystemer og galakser som blodfansen kan oppdage, mens det for en stakkars jordboer muligens fremstår som i overkant drøy kost.
Endelig fri? Desto hyggeligere er det å bruke tid med originalalbumet, av mange regnet som en skikkelig oddball i bandets diskografi, et album som låner mer enn sin tittel fra romvesenet og jazzmusikeren Sun Ra. Motorpsycho på sitt mest trassige og søkende, en direkte reaksjon på det mer strømlinjeformede og Spellemann-vinnende albumet Blissard fra året før.
Som nevnt i omslagsteksten, var 1997 Ã¥ret for de store musikalske frigjøringsprosjektene i alternativrocken (Blur: Blur, Radiohead: OK Computer osv., osv.), og Angels and Daemons at Play er intet unntak. Med sitt tankegods hentet fra jazzens mest spirituelle sider søker trønderne mot galaksene i frie former, hør bare pÃ¥ den stadig omskiftende suiten «Un Chien d’Espace» (her i tre versjoner). Som tidsmaskin er boksen en fin pÃ¥minnelse om rockens iboende kvaliteter, og et øyeÂblikk i tiden da Motorpsycho (sett med norske øyne) befant seg i stormens øye.
Motorpsychos serie av gjenutgivelser på Rune Grammofon er monumentbygging i stort og selvsikkert format, som kan få langt større og mer populære artisters forvaltning av egen arv til å blekne. Mest av alt minner den meg om min egen fillete musikksamling som råtner på rot der nede i kjellerboden. Det er mye dårlig samvittighet i den også.
Ando Woltman / morgen bladet og King Midas
My fav with the box set is you get much music for an acceptable price. There is enough box sets that cost an arm and a leg. :MPD:
Good point TE :MPD:
Well its not available in the shops either, at least here in Trondheim.Checked today.. 8O
There were some fantastic live shows with Baard on keys around Europe. Would love to hear or see one or more of those..
Must be delayed, as PK here in Trondheim had not received it yet either.
Sugarfoot is back in Ranco de la luna and started recording a follow up to Different Star
Regarding Vegards post. Willy B a total hero. Had the pleasure to to talk with him several times… Also saw The Willy B Review several times. And one of the few times I have gone up to get an autographed record :STG:
RIP!!
-
AuthorPosts