dolphyn

Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Bare en tanke. #17345

    @monomind: tror ikke det er noen som har reagert på vokalen på albumene. Den synes jeg er bra- for MP-standard å regne.

    in reply to: Bare en tanke. #17342

    Jeg har som andre her alltid vært klar over deres klare begrensninger som vokalister. Og det er noe jeg egentlig har levd godt med. Vokalen har vært helt grei, og musikken i seg selv er jo som oftest så rå at opplevelsen i helhet har vært topp, for det meste.

    Når sant skal sies så tenkte jeg vel ikke så mye over dette med endringer i vokalen sist jeg så dem. Var vel på Rockefeller i forbindelse med 20-års touren. Men etter å ha sett og hørt opptak fra samme tour, og ikke minst de ferskeste opptakenen fra nåværende tour, så liker jeg absolutt ikke en del av det jeg hører. Hør f.eks Kill Some Day opptaket på YouTube, og Taifun fra siste tour.

    Jeg lyver om jeg ikke sier at det er regelrett forferdelig å høre på. For jeg vet at Bent har gjort vokalen på begge låtene så utrolig mye bedre før.

    Vet ikke hva som er grunnen, men jeg har nesten et inntrykk av at ingen av dem lenger er komfortable med Ã¥ synge live og at det derfor blir en sÃ¥nn halvløsning- sÃ¥nn fort Ã¥ gæli’. Til og med Snah gjorde vokalen bedre bare for en liten tid tilbake.

    Vel, vel- gleder meg til Øya lell. :?

    in reply to: Bare en tanke. #17334

    @GBD: Jeg har ofte tenkt og føler mye av det samme rundt det vokale som du tydeligvis gjøre.

    @Onkel: Ja, virkelig!!

    MEN, jeg synes jeg stadig oftere merker en smule irritasjon, eller hva det nÃ¥ er, over at gutta kommer opp med regelrett pinlig dÃ¥rlig vokal. Kan ikke huske at dette plaget meg i særlig grad pÃ¥ den tiden jeg begynte Ã¥ se Mp live – rundt 96. Greit nok, at de som andre ogsÃ¥ har nevnt, aldri har vært noen store vokalister,men jeg synes de faktisk har tapt seg- begge to.

    Først og fremst er det Bent som til stadighet “skuffer”. Jeg fatter og forstÃ¥r ikke hvorfor han skal synge med sÃ¥ høy tone og forsøke Ã¥ presse og “breke” stemmen slik han gjør. Han har gjort det sÃ¥ ufattelig mye bedre før nÃ¥r han lagt seg pÃ¥ et lavere toneleie og vært mer avslappet. NÃ¥ høres alt likt ut, og det lÃ¥ter stadig sjeldnere bra etter min mening.

    Surmaga kritikk dette, men det er nå engang slik jeg føler det.

    Nuff said! Sist jeg så dem spilte de som kongene de er, og vokalen var faktisk o.k.

    in reply to: Bremen, 26.05.2010 #17143

    @fillmore:[/quote]”STG” is a great jam: They begin to jam upon the regular outro and slowly find their way into the rocking beginning! Beautiful!

    Have also heard that version once.Think it was Oslo around mid 90’s. Started with the whole outro, just to find their way into the intro. SUPERB!! Love that version!! :MPD:

    in reply to: Effenaar 23.05.10 #17071

    @greener 81:

    that s right. Nothing to Say,it was.

    Can’t wait to see them again, either. :D

    in reply to: Effenaar 23.05.10 #17069

    @otherdemon: they actually played parts of “mountain” at Rockefeller in -97. It was in the middle of some song. Can’t remember wich one, thou.

    As other have pointed: Bent really needs to figure out how to sing some songs. The way he sings Kill some day theese days is just just awfull; screaming like a … He has done that song so well before, why f..k it all up..?

    in reply to: Heavy Metal Fruit lyrics #16042

    Hmm, interesting reading :-). Good work on lyrics and theories of songtitles, guys. But i’m convinced that they’re singing ” let it grow and let it flow, let it breath and give it life” at the very end of GT.

    in reply to: Trilogy? #16152

    Well guys- luckily they have never cared about what fans or others think, wish or want them to do,they just do their own thing.

    YOU GOTTA HANG ON TO THE TRIP THAT YOU’RE ON…

    in reply to: January new album!!! #15019

    Off topic, guys..! :wink:

    in reply to: ABC Nyheter HMF review #16085

    Absolutely. The best one I’ve seen of HMF so far.

    in reply to: January new album!!! #14909

    @ Mark

    Best since Ph.. Seriously..?:) For me Gullible’s Travails alone does topp all those albums . TM is the one who will be hard to ever push down from the throne.

    in reply to: January new album!!! #14895
    in reply to: January new album!!! #14893

    Listening to the stream linked above. Is Gullible’s Travails one of their best ever..? I think so :mrgreen:

    Album sounds fantastic as well.

    in reply to: January new album!!! #14799

    Think it REALLY sounds promising with the snippets from the radio review. Can’t hardly wait!! :D

    in reply to: January new album!!! #14794
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 31 total)

…hanging on to the trip you're on since 1994