tkm

Forum Replies Created

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 116 total)
  • Author
    Posts
  • in reply to: Motorpsycho Live 2021 #38777
    tkm
    Participant

      And more tickets to the blitz gigs

      in reply to: Kingdom of Oblivion #37995
      tkm
      Participant

        Limited edition available at big dipper now https://www.facebook.com/bigdipperoslo/posts/10164873374315646

        in reply to: Verkstedhallen 24.10.2020 #37853
        tkm
        Participant

          Add a 20-25 minute long manmower. Total 2:50

          in reply to: Motorpsycho — Live 2020 #36932
          tkm
          Participant
            in reply to: The All Is One #37386
            tkm
            Participant

              Pre order available on bigdipper.no

              in reply to: Brakkesyke 2020 #37196
              tkm
              Participant

                Tomas is doing a solo gig on wednesday https://m.facebook.com/events/507571456607007

                in reply to: Open rehearsal with Ole Paus and Motorpsycho #37110
                tkm
                Participant

                  Any reports?

                  in reply to: Ole Paus & Motorpsycho Gud bevare landsbyen min #36878
                  tkm
                  Participant
                    in reply to: Ole Paus & Motorpsycho Gud bevare landsbyen min #36876
                    tkm
                    Participant

                      Record available to pre order at big dipper. Limited edition on orange vinyl

                      in reply to: Ole Paus & Motorpsycho Gud bevare landsbyen min #36872
                      tkm
                      Participant

                        Intervju med Bent og Ole Paus i dagens aftenposten:

                        Ole Paus: – Skal man først gjøre det igjen, mÃ¥ man ta det helt ut

                        Robert Hoftun Gjestad

                        Og han er fortsatt irritert.

                        Ole Paus:- Skal man først gjøre det igjen, må man ta det helt ut

                        – Du la vel opp i 2013, du?

                        J a, jeg gjorde det. Og jeg mente alvor. Virkelig. Men man kan ikke beskytte seg mot alt her i livet, og dette var noe som jeg ikke hadde regnet med, sier Ole Paus.

                        Rett overfor ham bak scenen i Operaen i Oslo sitter Bent Sæther. Til daglig bassist og låtskriver i rockebandet Motorpsycho, her som produsent og medmusiker på Ole Paus’ kommende album Så nær, så nær .

                        – Vi ble lurt. Ole ble fortalt at jeg ville produsere en plate med ham, jeg ble fortalt at Ole veldig gjerne ville at jeg skulle produsere ham. Ingen av oss hadde tenkt tanken en gang, men sÃ¥ hadde vi et møte og fant det interessant, sier Sæther.

                        Drøy uke siden

                        Albumet kommer i januar, men den første singlen Gud bevare landsbyen min ble sluppet for en drøy uke siden. Det er definitivt lyden av to verdener som smelter sammen. Visesangeren Paus velkjent pratende med et gitartungt Motorpsycho duvende under.

                        – Faren for artister i min aldersgruppe er at enten vi vil eller ikke, blir vi sÃ¥ fornøyde med det vi har gjort, at vi forsøker Ã¥ gjøre det om igjen. Og verden trenger virkelig ikke flere øvelser i ting vi allerede har gjort.

                        – Det var vel derfor du sluttet i 2013?

                        – Riktig. Jeg var ferdig med bÃ¥de bransjen og det Ã¥ skrive, men for meg er dette en drøm som blir drømt skikkelig. Det hadde ikke blitt en ny plate uten dette samarbeidet, og skal man først gjøre det igjen, mÃ¥ man ta det helt ut, sier Paus.

                        For Bent Sæthers del hadde det ikke blitt plate om en annen visesanger enn Ole Paus dukket opp.

                        – Det handler om det litt slitte ordet integritet. Ikke pÃ¥ grunn av hans posisjon, men potensial. Ole Paus kan si ting som ingen andre kan, og evner Ã¥ si det, sier Bent Sæther.

                        – Ikke alle syklister er snille

                        72-åringen Paus smiler godt av ordet «potensial». Det er hyggelig fortsatt å bli kalt lovende i hans alder. Selv ser han da også på dette som en start.

                        – NÃ¥ vet jeg at jeg bare sÃ¥ vidt har begynt, for dette Ã¥pner sÃ¥ mange muligheter jeg aldri har tenkt meg selv som en del av. NÃ¥ føler jeg at jeg har et uttrykk som kan utvikles fullstendig. Her er det snakk om et nytt liv før døden, og det er morsomt, sier Paus.

                        Alt er likevel ikke bare gøy i ordene han har skrevet til Så nær, så nær . Han beskriver tekstene som både svartere og samtidig mer håpefulle enn noe han har skrevet tidligere. Samtidig er også den irriterte satirikeren Ole Paus tilbake.

                        Denne gangen går det blant annet utover nybygg, høyhus, Barcode og Oslos byrådsleder Raymond Johansen i låten Fest i hovedstaden .

                        – Dette er ikke noe jeg jukser med, for irritasjonen mot miljøhovedstaden er ikke liten, altsÃ¥. Jeg snakker ikke om bomringen, den driter jeg i. Men jeg synes det er utrolig hvor mye som skjer over hodet pÃ¥ alle som bor her, med pÃ¥standen om at det er «praktfullt». Og vi blir ikke spurt. Du kan si hva du vil om Raymond Johansen, men jeg er ikke sikker pÃ¥ om vi har samme smak. Men han er bombesikker pÃ¥ det.

                        – Hva er det som irriterer deg?

                        РNoen m̴ hviske til politikerne at selv om det kommer som et sjokk p̴ dem, s̴ er ikke alle i byen syklister. Det er ikke sikkert at alle syklister er like snille. Og det er ikke sikkert at slemme syklister blir snillere av ̴ f̴ egne gater overalt, sier Ole Paus.

                        РHuff, n̴ snakker jeg skikkelig som 72-̴ring skal, alts̴. Det viktigste er at dette er morsomt ̴ skrive igjen. Dette er et privilegium du har n̴r du blir gammel; da kan du sitte og ergre deg, sier Ole Paus.

                        Paus vil oppleve mer

                        Så nær, så nær slippes i slutten av januar neste år. Noen uker etter skal komboen Paus og Motorpsycho ut på turné og blant annet spille to snart utsolgte konserter i Operaen. Produsent Bent Sæther innrømmer at det blir en utfordring å finne balansen mellom svaktsyngende Paus og hans mildt sagt støyende band, men regner med at man finner ut av det også.

                        Ole Paus ser videre fremover.

                        – NÃ¥ har vi opplevd hverandre, og det har vært bare godt. Det er en rar følelse, men jeg ser ingen grenser for hva vi kan skape sammen. Jeg er villig til Ã¥ gÃ¥ veldig langt for Ã¥ oppleve en runde tilsammen med dere og se hva det kan bety i et liv. For dette har vært veldig stort.

                        in reply to: 30 years live stats #36395
                        tkm
                        Participant

                          Sinus, Bodø moved to a new location in 2014. So at least one of those seven. concerts is not at the same location.. They also moved in 1992 but not sure if they played at sinus before that..

                          in reply to: The Light Fantastic #35979
                          tkm
                          Participant

                            I would also love a copy if someone is willing to pick one up for me. Also in norway. Thormaa(at)msn(dot)com

                            in reply to: The Light Fantastic #35964
                            tkm
                            Participant

                              Is the title taken from this?

                              The Light Fantastic is a comic fantasy novel by Terry Pratchett, the second of the Discworld series. It was published on 2 June 1986, the first printing being of 1,034 copies. The title is a quote from a poem by John Milton and in the original context[1] referred to dancing lightly with extravagance.

                              in reply to: Brygga Studio August 2019 #35904
                              tkm
                              Participant

                                They re back at blackbox studio according to Tomas' instagram story

                                in reply to: Øya Festival, Oslo 10/8-19 #35893
                                tkm
                                Participant
                                Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 116 total)

                                …hanging on to the trip you're on since 1994